Akce roku 2018

1.1.2018   Novoroční polétání

7.4.2018   Otevírání nebe

30.4.2018 Pálení čarodějnic

5.5.2018   Ústecká elektra - RCEN

12.5.2018 Polétání s JETY

16.6.2018 Elektromaketářská 2018

23.6.2018 Festival raket

30.6.2018 - 1.7.2018
Mistrovství ČRF5J elektrovětroně

9.7.2018 -13.7.2018
Soustředění mladých modelářů

14.8.2018 - 20.8.2018
Mistrovství světa Combaty

8.9.2018 MČR RCA - soutěž akrobatů

22.9.2018 Letecký víkend a burza

29.9.2018  Polétání s JETY

6.10.2018 Drakiáda

Důležité odkazy

Pojištění ...pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem modelů

Modelpark ...facebooková stránka klubu

Stoupák ...web věnovaný větroňářské technice

RC mania ...modelářské internetové fórum

Kolman ...web Libora Kolmana z Teplic - spousta zajímavostí o modelařině

modelbazar.cz ...nabídky a poptávky modelů letadel, aut, vrtulníků, aj.

LS model ...stránky Leoše Svobody, výrobce špičkových větroňů

Hobbyking ...mezinárodní obchod s modelářskými potřebami

Modelářství Teplice ...obchod s modelářskými potřebami v Teplicích

VR technik ...obchod s modelářskými potřebami v Ústí nad Labem

MK Chlumec ...původní webové stránky našeho klubu

Svaz modelářů ...svaz modelářů české republiky

RC klub-ul ...web RC Klubu Ústí nad Labem


Czech Heaven 2012

Modelářské letiště Czech Heaven u Budkovic na Moravě je jedním (jestli ne úplně) z nejmodernějších modelářských letišť u nás. Jeden červnový pátek jsme se rozhodli, že překonáme skoro 300 km vzdálennost a pojedeme si zalétat na akci jeti Model Meeting, jejích již 18-tý ročník se zde dne 18.6.2012 pořádal. A tak jsme já s mojí paní Adélou Pavel Nisser s Eliškou a Martin Tintěra s Jitkou Chudáčkovou nasedli do tří pohybovadel a cca okolo 14 hodiny vyrazili na cestu. Na web kameru letiště se můžete podívat zde.
Cesta byla vcelku dobrá až na závěr, kdy jsme díky objížďkám a splašené navigaci lehce bloudili. Nicméně jsme něco před šestou večer za krásného počasí dorazili k cíli. Musím říct, že již první dojem byl velmi dobrý. Moderní letiště pro modeláře s velikými ubytovacími kapacitami solidním restauračním i sociálním zázemím a skvělá dráha slibovaly pěkný zážitek i polétání.
Hned po nahlášení a registraci jsme vyfasovali moderní elektronické karty, které sloužili nejen k odemykání pokojů ale i na načítání stravy a pití. Pokoje skromné nicméně útulné a čisté cca 10m od startovací dráhy a tak člověku opravdu nemůže nic uniknout z dění na letišti.

Hned jak jsme dorazili usadili jsme se do venkovní restaurace a začali sledovat cvrkot na dráze, kde již probíhali tréninkové lety pilotů kteří již dorazili a bylo se na co koukat při příjemném popíjení z širokého sortimentu nápojů. Po nějaké době mi to nedalo a já jsem se šel také otrknout na dráhu se svým Mustangem P 51. Létání bylo opravdu pohodové protože zdejší letiště i dráha je velice podobná té naší v Suché a tak si za chvíli člověk připadal jako doma. Pavel, Eliška, Martin, Jitka a Áďa na mne koukali a samozřejmě radili. měl jsem možnost si hned dvakrát nacvičit start i přistání neboť v průběhu mého letu jsem musel dát přednost na přistání Kuňkadlu. Ano to je onen modrý hornoplošník který vypadá jako přerostlý model ale je plnohodnotným letadlem se slisovaným pilotem uvnitř. Letadlo přistane a pan pilot si ho lehce vlastnoručně zastrká na stání.

Pěkných letadel bylo na akci vidět mnoho. Mně osobně se skoro nejvíce líbila tato tygří kočka, neboli Northop F7F Tigercat se kterým létak Petr Drahoš z Prahy. Letadlo o rozpětí cca 2.150 mm bylo jak je pro Petra typické velmi precizně zpracováno se spoustou funkcí jako u skutečného stroje. Petr má letadlo pevně v ruce a zvlášť nízké rychlé průlety byli velice efektní.

Nejvíce strojů maket i polomaket bylo z období první a druhé světové války a proto byly k vidění nejen EXOT můj Fiat G 55 Centauro, ale i Messerschmitt BF 109, anglický Huricane MKII, a nebo zajímavý letoun Blohm Voss.

Celý den bylo opravdu obrovské horko a tak jsme se schovávali pod slunečníky jak se dalo a chodili se občerstvovat a meti tím i létat. Mimochodem ta komentovaná sobota měla přeci jen jeden nedostatek. A to bylo dlouhé čekání na vlastní let. Při skoro 100 modelech na stojánkách a cca 5 minutám letu vycházelo kolečko cca 8-9 hodin a to bylo opravdu strašné. Jinak jsme při našich letech já s Fiatem a Pavel Nisser se svým rychlý Heinklem HE 100 našemu klubu ostudu neudělali a i přihlížející diváci ( kterých bylo v průběhu dne více než 1.000 ) naše lety ocenili potleskem.

Tady jdu právě s Fiatem na start. Vtipně jsem si při brífinku umístil svojí kartu na pořadník a šel jsem relativně na začátku akce. Mustanga jsem ale představit nestačil protože bych letěl až někdy večer. Pavel se svým Heinklem šel na start asi tak 3 hodiny po mne. Jinak mimochodem jeden poznatek. Mustang P 51D co jsem také na akci přivezl je dost profláknuté letadlo. Říkal jsem si tady jich bude a uvažoval jestli ho mám do Budkovic vůbec brát?? A světe div se v hlavním programu byl ten můj jediný.

Potkali jsme zde i několik našich známých co se zůčasňují i naši Elektro Maketářské. Byl tady napřiklad i Lukáš Rada z České Lípy se svým obřím Eindeckerem E III nebo kolegové z Prahy s velikou maketou DC3 a další krásná letadla.

No a večer se oslavovalo v opravdu příjemném prostředí venkovní restaurace kde mají jednu zvlášnost. Po objednání jídla dostanete PAGER ten si strčíte do kapsy a jdete si po svém ( létat, povídat, pít nebo montovat ) když je jídlo hotové PAGER vám v kapse zazvoní a zavibruje a vy ho u okénka vyměníte třeba za chutný STEAK. Nenusíte stát a čekat až bude vše hotovo. Tak to mne dost zaujalo. No jsem na to jídlo.

Akce byla velmi vydařená a je proto škoda že je dosti daleko od nás cca 320 km. Nicméně jsme se ale shodli že přiští rok nesmíme na 19 ročníku Jeti Model Meetingu určitě chybět.
Váš Roman Exner.