Akce roku 2018

1.1.2018   Novoroční polétání

7.4.2018   Otevírání nebe

30.4.2018 Pálení čarodějnic

5.5.2018   Ústecká elektra - RCEN

12.5.2018 Polétání s JETY

16.6.2018 Elektromaketářská 2018

23.6.2018 Festival raket

30.6.2018 - 1.7.2018
Mistrovství ČRF5J elektrovětroně

9.7.2018 -13.7.2018
Soustředění mladých modelářů

14.8.2018 - 20.8.2018
Mistrovství světa Combaty

8.9.2018 MČR RCA - soutěž akrobatů

22.9.2018 Letecký víkend a burza

29.9.2018  Polétání s JETY

6.10.2018 Drakiáda

Důležité odkazy

Pojištění ...pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem modelů

Modelpark ...facebooková stránka klubu

Stoupák ...web věnovaný větroňářské technice

RC mania ...modelářské internetové fórum

Kolman ...web Libora Kolmana z Teplic - spousta zajímavostí o modelařině

modelbazar.cz ...nabídky a poptávky modelů letadel, aut, vrtulníků, aj.

LS model ...stránky Leoše Svobody, výrobce špičkových větroňů

Hobbyking ...mezinárodní obchod s modelářskými potřebami

Modelářství Teplice ...obchod s modelářskými potřebami v Teplicích

VR technik ...obchod s modelářskými potřebami v Ústí nad Labem

MK Chlumec ...původní webové stránky našeho klubu

Svaz modelářů ...svaz modelářů české republiky

RC klub-ul ...web RC Klubu Ústí nad Labem


Fiat G 55 Centauro II

Toto je v pořadí druhý mladší bratříček Fiata, kterého jsme na těchto stránkách již představovali. Letadlo vyrobil Karel Mojžíš a majitelem a pilotem je Roman Exner
Tento stejný model je dělán v písečné kamufláži stroje létajícího v II. Squadroně letecké skupiny Caccia na letišti Cascina Vaga v květnu 1944.



Na jaře roku 1943 byla hotova série 12 letadel G 55 0,které se porovnávaly sněmeckými stroji Me 109 a Focke Wulf 190 verze A.Skoro ve všech letových parametrech německé stíhačky předčily. Mimochodem devět z těchto strojů verze 0 bylo odesláno k bojovým jednotkám.

Od června roku 1943 začaly z továrny přicházet první Fiaty G 55/1 .Verze „jedna“ měla mimořádně silnou výzbroj .Považte sami,kanon ráže 20mm v ose vrtule se zásobou 250 nábojů,dále pak 2 krát kanon v křídlech se zásobou 200 nábojů na zbraně a na hřbetě nad motorem měl ještě dvojici kulometů ráže 12.7 mm se zásobou 300nábojů na zbraně.
Takže to byla úžasná palebná síla.

Když v září roku 1943 Itálie kapitulovala stačila továrna Fiat dodat zhruba 30 letadel,kolik strojů se dostalo k bojovým jednotkám to nevím,ale některé stroje bránily Řím před spojeneckými nálety.Většina G 55 však zůstala na severu Itálie ,kde jak víme měl Mussolini svoji malou republiku pod dohledem Němců.Tam se tyto letadla zapojily v rámci ANR(Aviazione Nazionale Repubblicane-vzdušné síly Mussoliniho republiky),do bojů proti spojeneckým bombardérům.Stroj pomáhal chránit vzdušný prostor nad průmyslovou částí Mussoliniho Itálie před spojeneckým bombardováním.