Akce roku 2018

1.1.2018   Novoroční polétání

7.4.2018   Otevírání nebe

5.5.2018   Ústecká elektra - RCEN

16.5.2018 Polétání s JETY

16.6.2018 Elektromaketářská 2018

23.6.2018 Festival raket

30.6.2018 - 1.7.2018
Mistrovství ČRF5J elektrovětroně

9.7.2018 -13.7.2018
Soustředění mladých modelářů

14.8.2018 - 20.8.2018
Mistrovství světa Combaty

8,9,2018 MČR RCA - soutěž akrobatů

22.9.2018  Polétání s JETY

6,10,2018 Drakiáda

13.10.2018 RCEV -  elektrovětroně

Důležité odkazy

Pojištění ...pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem modelů

Modelpark ...facebooková stránka klubu

Stoupák ...web věnovaný větroňářské technice

RC mania ...modelářské internetové fórum

Kolman ...web Libora Kolmana z Teplic - spousta zajímavostí o modelařině

modelbazar.cz ...nabídky a poptávky modelů letadel, aut, vrtulníků, aj.

LS model ...stránky Leoše Svobody, výrobce špičkových větroňů

Hobbyking ...mezinárodní obchod s modelářskými potřebami

Modelářství Teplice ...obchod s modelářskými potřebami v Teplicích

VR technik ...obchod s modelářskými potřebami v Ústí nad Labem

MK Chlumec ...původní webové stránky našeho klubu

Svaz modelářů ...svaz modelářů české republiky

RC klub-ul ...web RC Klubu Ústí nad Labem


Fiat G 55 Centauro II

Toto je v pořadí druhý mladší bratříček Fiata, kterého jsme na těchto stránkách již představovali. Letadlo vyrobil Karel Mojžíš a majitelem a pilotem je Roman Exner
Tento stejný model je dělán v písečné kamufláži stroje létajícího v II. Squadroně letecké skupiny Caccia na letišti Cascina Vaga v květnu 1944.



Na jaře roku 1943 byla hotova série 12 letadel G 55 0,které se porovnávaly sněmeckými stroji Me 109 a Focke Wulf 190 verze A.Skoro ve všech letových parametrech německé stíhačky předčily. Mimochodem devět z těchto strojů verze 0 bylo odesláno k bojovým jednotkám.

Od června roku 1943 začaly z továrny přicházet první Fiaty G 55/1 .Verze „jedna“ měla mimořádně silnou výzbroj .Považte sami,kanon ráže 20mm v ose vrtule se zásobou 250 nábojů,dále pak 2 krát kanon v křídlech se zásobou 200 nábojů na zbraně a na hřbetě nad motorem měl ještě dvojici kulometů ráže 12.7 mm se zásobou 300nábojů na zbraně.
Takže to byla úžasná palebná síla.

Když v září roku 1943 Itálie kapitulovala stačila továrna Fiat dodat zhruba 30 letadel,kolik strojů se dostalo k bojovým jednotkám to nevím,ale některé stroje bránily Řím před spojeneckými nálety.Většina G 55 však zůstala na severu Itálie ,kde jak víme měl Mussolini svoji malou republiku pod dohledem Němců.Tam se tyto letadla zapojily v rámci ANR(Aviazione Nazionale Repubblicane-vzdušné síly Mussoliniho republiky),do bojů proti spojeneckým bombardérům.Stroj pomáhal chránit vzdušný prostor nad průmyslovou částí Mussoliniho Itálie před spojeneckým bombardováním.