Akce roku 2017

1.1.2017 Novoroční polétání

8.4.2017 Otevírání nebe

6.5.2017 Ústecká elektra, soutěž RCEN

13.5.2017 Polétání s jety

26.-28.5. EAC Czech 2017

3.6.2017 Letecký den

10.6.2017 Copter Day

17.6.2017 Elektromaketářská 2017

24.6.2017 Festival raket

19.8.2017 RCEV - soutěž elektrovětroňů

20.8.2017 F5J - soutěž elektrovětroňů

23.9.2017 Všeobecný modelářský letecký víkend - BURZA

30.9.2017 Polétání s jety

7.10.2017 Drakiáda

14.10.2017 RCEV - soutěž elektrovětroňů

Důležité odkazy

Pojištění ...pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem modelů

Modelpark ...facebooková stránka klubu

Stoupák ...web věnovaný větroňářské technice

RC mania ...modelářské internetové fórum

Kolman ...web Libora Kolmana z Teplic - spousta zajímavostí o modelařině

modelbazar.cz ...nabídky a poptávky modelů letadel, aut, vrtulníků, aj.

LS model ...stránky Leoše Svobody, výrobce špičkových větroňů

Hobbyking ...mezinárodní obchod s modelářskými potřebami

Modelářství Teplice ...obchod s modelářskými potřebami v Teplicích

VR technik ...obchod s modelářskými potřebami v Ústí nad Labem

MK Chlumec ...původní webové stránky našeho klubu

Svaz modelářů ...svaz modelářů české republiky

RC klub-ul ...web RC Klubu Ústí nad Labem


Fiat G 55 Centauro II

Toto je v pořadí druhý mladší bratříček Fiata, kterého jsme na těchto stránkách již představovali. Letadlo vyrobil Karel Mojžíš a majitelem a pilotem je Roman Exner
Tento stejný model je dělán v písečné kamufláži stroje létajícího v II. Squadroně letecké skupiny Caccia na letišti Cascina Vaga v květnu 1944.



Na jaře roku 1943 byla hotova série 12 letadel G 55 0,které se porovnávaly sněmeckými stroji Me 109 a Focke Wulf 190 verze A.Skoro ve všech letových parametrech německé stíhačky předčily. Mimochodem devět z těchto strojů verze 0 bylo odesláno k bojovým jednotkám.

Od června roku 1943 začaly z továrny přicházet první Fiaty G 55/1 .Verze „jedna“ měla mimořádně silnou výzbroj .Považte sami,kanon ráže 20mm v ose vrtule se zásobou 250 nábojů,dále pak 2 krát kanon v křídlech se zásobou 200 nábojů na zbraně a na hřbetě nad motorem měl ještě dvojici kulometů ráže 12.7 mm se zásobou 300nábojů na zbraně.
Takže to byla úžasná palebná síla.

Když v září roku 1943 Itálie kapitulovala stačila továrna Fiat dodat zhruba 30 letadel,kolik strojů se dostalo k bojovým jednotkám to nevím,ale některé stroje bránily Řím před spojeneckými nálety.Většina G 55 však zůstala na severu Itálie ,kde jak víme měl Mussolini svoji malou republiku pod dohledem Němců.Tam se tyto letadla zapojily v rámci ANR(Aviazione Nazionale Repubblicane-vzdušné síly Mussoliniho republiky),do bojů proti spojeneckým bombardérům.Stroj pomáhal chránit vzdušný prostor nad průmyslovou částí Mussoliniho Itálie před spojeneckým bombardováním.